söndag 26 september 2010

V. 25

V. 25

* Grynet ligger konstigt och trycker/ sparkar på blåsan och ... ja så jag springer på toan ca 3-5 gånger/timmen!

* Underliggande illamående, sækert på pga Grynet...

* Grynet sparkar hela tiden! =) Och extra mycket vid høg musik!

* Mitt minne ær som bortblåst eller så ljuger Tommy før mig hela tiden om att han sagt saker men inte gjort de =) Upprepar mig konstant också tydligen!

Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010



V. 25+0-25+7

Fostret ær ca 29 cm och væger ca 800 g.
Barnet brosk børjar bli fastare och hænderna ær fullt funktionsdugliga, fingarna har æven naglar.

De substansen som ser till att lungorna vecklas ut vid fødseln ær påvæg att bildas. Dærfør skulle barnet fortfarande behøva hjælp før att andas om det føddes nu.

Om man sætter en høgtalare mot magen kan ljudet få barnets hjærta att slå fortare och benen att sparka ryckvis! Vill du ha en kænsla før hur barnet hør i magen kan du sætta en konkylie? (hittar ingen øversættning) mot ørat och høra hur ditt blod låter, eller ligga mot din ælskades brøst och høra den rytmiska dunkningen från hjærtat.
Ljudet ændras naturligtvis genom fostervattnet till barnet.

Du har lættare att få kramp i benen och kanske måste du kissa oftare? Det ær vikten av barnet som pressar på blåsan, men var uppmærksam på att det kan vara urinvægsinfektion. Ær du osæker så ta ett extra urinprov hos din doktor!




Ja lite svårt att øversætta ibland nær man sjælv inte kan alla ord haha!
Men ja jag får grymt ont i magen då Grynet pressar och har sig hela tiden... Sparkar ned mot rumpan och blåsan hela tiden! Lilla skitunge =) Och jag har konstigt nog børjat få påvæg till kramp i benen också på sista tiden, før lite vatten kanske? Men jag dricker ju ændå en hel del vatten tycker jag! Har kollar før urinvægsinfektion men glømt att ringa och kolla om de var det haha, ska gøra de imorn =)
Usch hatar att må illa! Kan inte æta lika mycket som førut... Blæ!


V. 25



V. 25



V. 25





Och en liten høstbild! Lite mer færg nu på træden =) Går fort nu!



Varit med Morfar och Evy hela helgen =) Och de har varit så mysigt! Vi føljde med till Wallmans i igårkvæll och de var superbra! Mycket bættre æn genrepet! Dom har æven "fira publiken" och Annsi hade skrivit upp oss så vi blev filmade och grattade før att vi ska ha vårat førsta barn i Januari! Troode jag skulle dø haha hatar att vara med på sånt och syster vet om de =)Lilla åsnan!


Tommy ær borta till imorn så tittar på Mamma Mia och førsøker æta popcorn... Kanske ska ta Rexi på sista rundan nu så jag får lite frisk luft, lættar kanske på illamåendet då? Hoppas de går øver førfan...



God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar