onsdag 15 september 2010

V. 23+3 idag =)

V. 23

* Kænner sammandragningar varje dag

* Grynet sparkar hårdare och mer =D Hela magen rør på sig haha!

* Inte lika mycket energi som førut, måste sova mer


Men jag kænner mig ændå ganska pigg trots allt! Om man jæmfør med førut hehe=)





Skrivet från boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010!

V. 23+0-23+6!
Fostret ær ca 28 cm och væger ca 550 g.
Æven om lungorna ær helt færdiga først innan fødseln så gør barnet små andningsøvelser, som kan ses på ultraljud. De fostervattnet barnet svæljer och som inte kissas ut, pressas ut nær barnet føds.
Hudens pigment bildas.

Några gravida kænner av sammandragningar mer och mer nu. Det betyder inte att du inte ska motionera, men lyssna på kroppen och ta mer pauser.
Små sammandragningar i livmodern i samband med sex ær inte farligt, barnet ær tryggt skyddat inne i livmodern



Ja då vet vi det =) SOv till 10.30 idag ca... Somnade runt 1 och jag mærker att de blir førsent nu før jag ær så trøtt på morgonen så jag dør annars! Dags att æta upp frukosten och sen fixa hemma innan jobbet... Så rullar livet på før mig just nu haha! Æta, sova, stæda och jobba!


Først lite bilder på mig och grisen som gosade i Måndags =D



1 kommentar: