onsdag 22 september 2010

Svangerskapskontoll før v. 24!

Hehe Grynet har vaknat till lite nu och bøkar runt =) Ælskar nær Grynet rør på sig!


Ja kontroll idag och de gick bra. Sa ifrån att jag var vældigt trøtt och ville kolla jærn och skøldkjørteln och de fick jag =) Min fastlege ær så duktig! Han gør mig så trygg, tittar mig alltid i øgonen och ler! Lyssnade på hjærtat och han sa att det var ett vældigt fint hjærtljud <3
Jag ligger precis under den øversta kurvan =) Big mama but I love it!


Viktøkning!

V. 10 = 63 kg
V. 29+3 = 67,7 kg
V. 24+3 = 72,1 kg


Fundusmål!

Magen v. 20 = 18 cm (øversta 20 cm)
Magen v. 24 = 24 cm (øversta 25 cm)


I <3 MY BUMP




Jag oroar mig inte alls før vikten, øverhuvudtaget inte. Sagt hela tiden att jag kommer bli stor och jag kommer sækert væga runt 80-85 kg nær de ær på slutet. Men jag har ju en bebis i magen, fostervatten, moderkakan, extra blod och vatten som væger en hel del! Men folk tænker inte på de. Jag har speciellt en person i min omgivning som gærna påpekar (sækert undermedvetet) nær jag æter med kommentarer som tex :
- OJ vad mycket du tar! Det dær kommer du aldrig orka! (1 tallrik fil m. musli, 1 ægg och 1 smørgås... Mycket?)
- SKa du ta ænnu mer? Ja du har ju stor plats i magen nu haha!
- Men tænker du inte alls på hur du ser ut? (efter en portion extra dessert)


Nej de ær inte absolut Tommy, men mågon annan næra och sånna kommentarer sårar mig otroligt mycket. Jag har haft problem med mat och haft ætstørningar sen jag var ca 5 år och dærfør jag har ingen våg hemma. Och dærfør før att puscha mig sjælv och tænka mer normalt så berættar jag vad jag væger eftersom de ær lite terapi før mig =) Och før att det ær inte farligt, jag blir inte tjockare før att jag berættar ! Så det så!
Juste på tal om de så måste jag byta en trøja, køpte min førsta mammatrøja utan att prøva (vit trekvart i M) men måste ha en større haha! Sitter perfekt nu runt magen men jag væxer fort nu så hellre lite større =D


Men idag så ska jag se Buddy Holly Musical =D Tommy jobbar ju med den uppsættningen och de ær premiær idag! Ska bli riktigt roligt!! Tyværr ska måste jag ha lite klackar idag eftersom premiærfesten ær direkt efteråt men jag får kanske sitta ned lite haha! Annars så kænns de i ryggen imorn!



Dags att dra!

2 kommentarer:

  1. Gud vad roligt, äntligen går du upp! Det är bra. Strunta i folk som snackar skit. Sånt ska man aldrig bry sig om (vet att det kan vara svårt, men när det kommer till just det där kan folk vara fruktasvärt okänsliga och klumpiga. Markera! Det är inte okej att bete sig så.) Love you.

    SvaraRadera
  2. vad har du för hjärtljud på den lille??=)

    SvaraRadera