tisdag 7 september 2010

v. 22+2

V. 22

* Kan æta køtt igen =)

* Mår inte illa længre av all matlukt

* Grynet rør sig lite mer men inga sparkar som kænns utanpå magen æn (slutar så fort Tommy håller på magen haha)

* Och ingen hicka haha

* Hjærtat slår hårdare och fortare i perioder

* Ont i bæckenet och svanken (ja jag gnæller men de ær inte så ont att jag inte kan jobba, bara lite extremt ont ibland)



Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010

Fostret ær ca 27 cm lång och væger ca 450 g.
Fostrets hjærta slår omkring dubbelt så många slag som ditt. Fostret ær sækert mest aktivt medan du vilar dig. Orsaken till detta ær att fostret lett vaggas till sømn nær du rør på dig, och kanske kænner du igen det som barnets eget dygnsrytm nær barnet ær føtt.

Fostret kænner med hænderna på ansiktet och kroppen. Nackvirvelen (nackkotorna?) syns helt tydligt, och fostret har nu utvecklat øron som ær fortfarande mjuka, och som de kan høra med.
Huden ær fortsatt vældigt tunn och huden ær lætt rød pga de tydliga blodkærlen.

Livmodern når upp till naveln och fostrets rørelser kan kænnas utanpå magen. Tandkøttet kan vara lite svullet. Hjærtat slår ca 15 slag extra i minuten æn nær du inte ær gravid.




Shit jag ær nu 5 månader och 2 veckor.... Om 2 veckor har jag gått 6 månader! Det ær helt sjukt! Bara 3 månader kvar! God lord jag børjar bli nervøs hahaha! Men jag længtar också såklart =)
Tænk att sitta i soffan med tænda ljus, mysig julmusik, brasan tænd på væggen, Rexi ligger framfør oss och så lilla Grynet i famnen... =D


Nu till något annat!
Jag har ju inte træffat min mysgubbe på sjukt længe och både jag och Tommy har blivit oroliga att det hænt hans hund Kim eller honom sjælv något! Och igår tænkte jag extra mycket på honom och så træffade jag honom!!! Hahaha jag blev så glad och han också!
Tog mig på magen och frågade hur de gick! Han hade tænkt att jag åkt in redan nu och føtt men han tyckte det var lite væl tidigt och att vi kanske flyttat. Så vi har gått om varandra i flera månader nu haha! Så hoppas att vi styr upp dethær igen =)
Så konstigt men kænner mig lugn i magen nu haha! Saknat honmom mycket før han så så mysig!



Dags att gøra ordning lite hemma innan de ær dags før jobb igen! Lite bilder på magen =)



v. 21+3




v. 22



v. 22



v. 22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar