onsdag 9 februari 2011

Mumsibubba!

Smaskar før tillfællet i mig en supergod hemmagjord ræksallad, spanks Nutta før tipset =) Att man inte gjort de tidigare ær ju løljigt!


Førskte gøra hand-fotavtryck men de var ju omøjligt nær Grynis sparka och hade sig! Fick av foten iaf... Ska se om man vågar på sig ett nytt førsøk ikvæll! Lillan ligger brevid på en stor kudde och brakar loss, man kan verkligen inte vara kænslig som mamma (eller pappa) haha!!


Påtal om de så blir jag lite irriterad på en viss situation som jag hørt och læst lite om. Folk bryr sig så mycket nær man ska skaffa barn eller om man har ett så førvæntar folk runtomkring flera. Jag har sjælv frågat personer runt mig, oss och de ær så lætt att bli nyfiken men nu ær de slut från min sida iaf.

Tex i min familj så har man lite problem att bli gravida. Mamma fick ta hormoner och dom førskte i ca 5 år innan hon fick mig, andra i slækten har fått flera missfall och som inte klarat sig i magen ett flertal gånger och andra har fått ta flera provrør innan de lyckats. Det finns inga garantier...



Så om de ær ett par som varit tillsammans i ca 2-4 år så børjar folk runtomrking att fråga nær man ska ha barn, ær de inte dags snart? Dom kanske har førsøkt i 2 år och då ær de inte så roligt att sæga de till alla, men væææældigt få tænker på den møjligheten.
Man kanske vill vænta tills man ær 25-30, alla vill inte bli ung mamma utan vill gøra karriær først!
Eller så vill man inte ha barn! Alla vill inte bli førældrar æven om de ær dom flesta mænniskors størsta drøm och det får man bara respektera.


Nu till något annat.

Ska erkænna att de ær lite skønt att ha tagit de lugnt nu några dagar... Blivit mycket åka runt och hælsa på slækt, vænner, familj, sjukhus och kontroll nu. Har inte varit ensam hemma med Tommy en hel helg sen vi fick Lillan. Skulle vara så skønt o gå promenad bara vi och bara prata lite øver en kopp varm choklad =)


Dags att amma klart fisen, kæka klart och sen ut med Grisen!

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar