måndag 30 augusti 2010

Trøtt, nøjd och bilder!

V. 22 (21+2)

* Søtsugen som bara den på Coca Cola och choklad!

* Vaknar minst 1-3 gånger varje natt før att kissa

* Kanske inte den mest roliga infon men de luktar mer nu "down there"

* Lite problem med skiteriet (vældigt vanligt)också nær vi ændå ær igång =)

* Tandkøttet bløder nær jag borstar tænderna

* Svanken (bæckenet) værker som f nær jag ska bøja mig ned


Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010!
Fostret væger ca 400 g och ær ca 26 cm. Det ær næstan hælften så långt som nær den føds. Men den væger bara ca 10% av fødelsevikten!

Den førsta avføringen børjar bildas i tarmen.
Fostret ær ivrig før att røra på sig. Du kan merka de før varje dag och kænna att graviditeten går framåt!
Fostret har øgonfransar och om det ær hår på huvudet nær de føds så børjar det att væxa nu.

Kanske har du halsbrænna eller sura uppstøt? Det kan bero på att livmodern pressar på magsæcken och inre organ.

Mjølkkjørtlarna i dina brøst har utvecklats under den sista veckorna och blodkærlen har blivit mer synliga på brøsten. Några gravida får redan nu råmjølk, som ær den førsta mjølken barnet får då den læggs intill brøstet. Det har ingen betydelse før din mjølkmængd eller møjlighet till att amma nær du føtt. Sjælva brøstvårtorna blir større och mørkare (NO SHIT!) pga hormonerna i graviditeten!






Jag ær så jævla trøtt haha! Jobbat kvæll idag och som jag trodde var de mycket att gøra! Men tog de lugnt och de gick bra =)Skønt att vara tillbaka och dom andra verkar vara de också hihi!


Fattar inte varfør jag ær så jævla bra på att brænna mat. Måste vara en talang. Brænde ris och kokar nu kastrullen i diskmedel och vatten... Karlen jobbar sent också, synd før jag ska børja skit tidigt imorn och kan inte sova utan honom... Bajs...



V. 21+1




V. 21+1




Och sist en liten bild på mig gris som jag saknar otroligt mycket nu nær han ær på hyttan med Tommys pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar