onsdag 18 augusti 2010

Svangerskapskontroll

Varit på kontroll idag, första gången som jag gjort de! =) Och de gick bra faktiskt! Inte kräkts lika mycket nu (dock så kommer de ändå men optimist förfan!)och kan äta lite mer och de märktes på vågen kan jag säga haha!


*Gått upp till 67,7 kg nu så nu är det + 4,7 kg (från inskrivningen v.10 63 kg)

*Magen mätte från ja-vad-hette-de-nu-igen-benet... Det heter ju annorlunda på norska också! Iaf så mätte jag 18 cm från blygdbenet (tror jag?) till naveln =D

*Lyssnade på Grynets hjärta och de var så underbart att höra de igen !!!

*Lämnade kissprov (skit sur för JAG måste köpa en jävla burk, kissa hemma och ta med de till dom!) och blodprov, fick inget svar så antar att de var bra. Blodtrycket är bra nu också (blivit bättre sen jag blev gravid)!


Och jag ligger perfekt i kurvan nu! Aaaaaaaaaaaaaaaah så gött!


Dock har jag lite ondare i ryggen och bäckenet så ska kolla runt lite och se om jag kan hitta ett billigare gym än Sats som har simhall! Ska börja simma, gärna med vattengympa =)



Dags att försöka få i sig lite lunch nu, blir ris och fiskbullar sen igår! Mums!



Bye bye

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt att lyssna på bebisars hjärtljud, som små tåg! <3
    Jag hade också bättre blodtyck som gravd :)

    Vattengympa hjälpte mig som satan mot foglossningen!! rekommenderas varmt! PUSS

    SvaraRadera