fredag 5 mars 2010

Tips någon?

Jag vet inte vad som hänt men min migrän har blivit så mycket värre den sista tiden! Förra Fredagen hade jag migrän från 10 på morgonen till Lördag morgon 05 !!! Tommy tvingade mig till akuten för jag bara låg och grät... Blev så jäkla ljuskänslig också så jag hade både solbrillor och luva nedanför näsan mitt i natten och ändå så brände ljuset i mina ögon så jag visste inte vad jag skulle göra. Aldrig haft sån fruktansvärd migrän och vill aldrig mer ha de. Kräktes 2 gånger och ont på båda sidorna av huvudet, nacken upp till ögonbrynen. Väldigt ovanligt sa läkaren också när jag väl kom in efter 4 timmar. By te way gå aldrig till akuten 23 på en Fredagkväll! Fick vänta från 22.30-02.30!
Och igår så fick jag lite smått huvudvärk igen och de bara esklarerar så jag fick bara lägga mig igår med Heat Lotion på nacken, värmekudde och spikmatta när jag kom hem. Blir så himla skakig i hela kroppen, mår sjukt illa och får jävligt svårt med ljus och ljud. Vågade inte ta starka smärtestillande för då hade jag nog inte kommit upp i tid idag.



Är det någon som kan ge tips på bra migräntabletter? Prövat alla receptfria och några med recept men ingenting fungerar!



När jag får migrän så tar jag värme på nacken, kallt vatten och öppnar fönstrerna så de blir kallt och försöker sova. Helst kolmörkt och inget ljud alls men en liten lägenhet och inget som avskiljer sovrummet från vardagsrummet så blir de svårt... Någon som har mer tips på vad man kan göra för att minska migränattack?




Nej nu är de dags för att dammsuga och sen åka till jobbet!


P.s. Idag är de mycket kallare och is på vägarna efter allt töande igår!



Hade bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar