lördag 20 mars 2010

Ett känslovrak helt enkelt

Jag känner mig nedstämd, ledsen, instängd, missförstådd och som ett allmänt känslovrak. Jag är jävligt känslig som person och jag behöver att prata. Prata, prata, prata och åter prata om små och stora saker som händer omkring mig! Gjort de i 13 år med min bästa vän som alltid är med mig men att ringa blir dyrt både för mig och henne så de blir inte 5 gånger om dagen längre... Men här har jag ingen att prata med. Förutom Rex och mitt eget huvud förstås men de räknas inte. Försöker skapa kontakter med folk jag känner men de är inte lätt när man försöker bjuda på sig själv ofta och inte får något tillbaka, vissa fungerar de bara helt enkelt inte med heller...

Och Tommy är väl inte den personen som är så sugen på att prata heller tyvärr... Det är så de är och de är lite tråkigt för jag blir så lätt sur, ledsen, tänker konstiga tankar och reagerar helt onödigt på vissa saker (ibland "nödiga" saker också men då way of the edge)! Ibland känns de som att jag kommer explodera inombords snart och jag vet hur de slutar. Det har redan börjat lite. Ligger vaken om nätterna och lyssnar på Tommys och Rexis snarkningar mellan tårarna. Tommy har sagt att jag ska väcka honom men han (halvsover ju såklart) säger att jag ska somna om och sluta tänka, inte lätt när allt bara susar omkring där inne! + att han har svårt att somna om också så jag vill helst inte göra de. Min lilla älsklingsbajs!



Jag skriver av mig på bloggen för att lätta på hjärnan och hjärtat! Jag vill skriva om mig, om vad jag tänker och tycker men de går tydligen inte... Fick världens utskällning för någon dag sen och de är inte roligt...



Jag får skriva om bara mig, Rexi, vädret och jobbet.



Jag färgar håret blont igen (har inte lust, ork, pengar, tid eller tålamodet att färga var 4 vecka) men Tommy vet inte om de!


Ska ut med Rex sista snart och lätta på hjärtat till honom, som vanligt.


Vädret är skit. Regn regn ren! + att snön försvinner och att jag inte får migrän. - att jag får migrän ändå och Rexi blir dyngsur och tok lerig (såklart att vår vita soffa är mysig att vara i då! Den är by the way helt förstörd).



Fick beröm idag på jobbet för att jag är så himla snäll som ställer upp hela tiden oavsett tid! Fick åka in tidigare idag för vi var 3 sjuka och jobba 9 timmar. Känns skönt! Men ska skicka söknader antingen imorn eller på måndag. Vågar inte vänta längre eftersom chefen inte får stanna, har en känsla av att jag inte får de heller.




Oooops glömt håret!!! Snart varit i 50 min!!! Måste duscha!

3 kommentarer:

  1. Vi ska fixa det här! Jag fixar en telefon så att det blir billigare. Jag vet hur du är, och du kan inte gå runt och känna dig såhär. Skriv det som känns bäst för din skull Rosie, det var därför du började blogga från början. Det här har vi vetat länge, att vi behöver prata ofta, det här är summan av kardemumman men det ska ändras på älskling. love!

    SvaraRadera
  2. Lilla Råssi, du är bäst, och man får va ledsen ibland, och man får skriva om det. Det är din blogg, så du bestämmer.
    Kan ni inte Skypa du och Nutta?
    Jag röstar på att du ska ha rött hår, det är du lixom.
    PUSS!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, du har fått över mitt fantastiska smeknamn ser jag! Nutta, fyfan hahaha!! Men jag har ny dator nu ju, ska vi testa med skyandet igen?

    SvaraRadera