söndag 21 mars 2010

Söndag!

Hade en mysig dag igår! Tobbe kom över och sov över till idag på soffan =) Åt god frukost och så såg vi en film om Elvis liv ! Mysigt mysigt!



Regn regn regn! Inte roligt att gå med Rexi då alltså! Han hatar när vi torkar fötterna på honom, i början försökte han bita oss också men de har han slutat med =)
Skulle klippa hans klor igår... Han skriker, skäller, morrar, försöker bitas, hoppar, står på 2 ben och är helt galen! Låter som att vi håller på att döda honom och han dödar oss! Skulle förstå att folk blev livrädda om dom hörde eller såg han då! Usch stackarn han blir livrädd. Han satt och skaka sen och bajsa 3 gånger när jag tog ut han kort efteråt, han blir som mamma i magen vid stress hehe! Nej men vad fan ska man göra åt dethär? Både Tommy och jag blev bitna igår (inte allvarligt såklart och vi blödde inte) men ska de verkligen ta 30 min och allt ståhej!?
Tips på hur ni gör om ni har hundar som får panik vid klippning TACK!




Goda nyheter! Håret sitter kvar haha =) Måste nog köra 2 omgångar till för att de ska bli fint, har ju så jävla tjockt hår! Oj jag måste nog klippa mig snart också ser jag nu men att lägga 550 och uppåt för att klippa topparna!? Nej de gör jag verkligen inte!!! Någon måtta får de vara på utgifterna haha ;)




Har uppnått mitt mål för idag redan =) Rexi ska få leka med minst 1 hund om dagen för att få behålla sin lekfullhet och för att inte bli aggressiv mot andra hundar eller människor nu när han börjar komma in i trotsåldern! Han är ju 1 år och 5 månader redan min lilla skit =D Men han har börjat skälla på 2 hundar tror jag men de är för att dom alltid skällt/skäller på han nonstop och klart han säger tillbaka, fast de vill jag få bort... Blir nog lite svårt haha!





Dags för en till runda med bajsen!


Ha en fin Söndag!

3 kommentarer:

  1. Hej söta Rosie! :)
    GODIS! Godis löser allt som har med hundar att göra, nästan iaf ;)

    Tycker att det är dags för en OpSpa reunion snart!
    Hoppas att det är bra med dig annars...
    Stooor kram!

    SvaraRadera
  2. Nejmen hej Sophia!!!

    Ja vi har faktiskt prövat de också, han bryr sig inte ett skit om godiset när han ser tången (försökte att dölja den men inte så lätt, prövat att visa den och hålla den nära men funkar inte heller). jag försöker gosa, prata mys med honom och klia på magen men de går inte heller.



    Ja de måste vi! Frågan är bara vart, hur och när? =) Puss kram

    SvaraRadera
  3. Aahh, en hund som man inte kan muta! Det va mig allt en bestämd hund ;)

    Haha ja, vart när hur undrar jag också... Carla får fixa (hoppas hon läser det här) ;D

    Puss & kram!!!

    SvaraRadera