måndag 27 februari 2012

Jævla hund.

Jag ær vældigt mørkrædd. Alltid varit och kommer tydligen alltid vara. Ær inte Tommy hemma så ær alla lampor på, Lillan och Grisen brevid mig i sængen + tv på.


Men jag har alltid ælskat att gå ut på baksidan med Rexi utan koppel på kvællarna och bara njuta! Fast de ær mørkt och skog bakom oss. Men før någon dag sen nær vi var ute kl 01:30 sista rundan bestæmde sig hundjæveln att smita mens jag knøt skosnøret ute, hade inte en chans att se vart han tog vægen och jag hørde ingenting heller. Skrek och vissla, førsøkte ringa Tommy men hans telefon var avstængd. Kænde hur riktigt førbannad jag blev samtidigt som jag blev rædd såklart! En tanke som for upp var att en gubbe sagt att i skogen bakom oss finns de varg flera flera mil in!!! Ooooh herregud mitt hjærta slog så fort! En annan sak ær att om en bonde ser en hund jaga ett rådjur kan han skjuta den på størt (har jag før mig) och ringer man polisen så kan dom också skjuta på en gång, så strængt med rådjur ær de hær!

Sen hørde jag någon skrika och hålla på i skogen och jag tænkte att Rexi nu gått in i någon bondes hundgård eller något! Men ljudet kom sjukt fort emot mig och jag kunde røra mig eller andas. Tænkte att en varg jagade Rexi, att Rexi var skadad, att Rexi skadat ett rådjur ellet något annat djur! Sen kom Rexi upp før åkern och mot mig med de skrikande djuret bakom sig (såg inte vad de var) och nær han kom upp på platsen så stelna han och bara sænkte huvudet då han såg mig! Jag skrek och skællde ut honom till jag hørde skrikandet igen næstan bakom oss, helvete vad rædd jag var! Rexi vægrade gå då han blivit utskælld så jag fick dra honom hela vægen samtidigt som jag titta bak och sprang! Sen nær vi kom in hørde vi hur de skrek på åkern bra længe efteråt... Længe sen jag var så rædd!


Vi kollade upp ljudet dagen efter och de visade sig att rådjur skriker på varandra nær dom splittras och en bock hade sækert jagat Rexi før de tog sækert 1 timme innan Rexi lugnade ned sig och kunde andas normalt. Och jag kan inte gå ut på baksidan utan att bli nervøs nu på kvællarna, sækert før att ett rådjur stod på platsen utanfør morgonen efter! Han ville væl hæmnas på Rexi hehe..


Jævla hund att førstøra vår mysiga stund ihop!





Psssst. Rådjur ær faktiskt stora och kan vara farliga.. Inga Bambis hær inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar