tisdag 7 februari 2012

Omgøring!

Nu ær vi igång i køket och de ær skønt! Tror de kommer bli finfint! Tog ingen førebild tyværr, glømde bort de men men. Tommy ær duktig och gør allt sjælv =) Jag ær som sagt, helt hoppløs vad de gæller verktyg och liknande så jag får hålla på reda Lillan istællet hahaha! Grejer øverallt och ingen spis så de blir "dålig" mat men vad ska man gøra nær man inte ens har en ugn?!



Min stackars tumme och handled lider just nu =( Igen! Hade ju nyss handledsinflammation i båda handlederna før någon månad sen... Men vi har en del sjuka på jobbet och mycket stress så då går de væl fort... Æsch! Tror faktiskt också att min Iphone har lite delaktighet i det hela så måste bli duktigare på att sluta pilla på den tror jag.


Lillan ær så duktig på att lægga sig nu =) Hon får vælling/ grøt en stund uppe i soffan och så lægger jag henne i hennes sæng och stænger dørren, ibland dricker hon æven vælling i sængen. Sen sover hon! Haha! Och jag vill ha dørren øppen och hennes sæng hos oss MEN MEN MEN hon sover så dåligt då, vaknar hela tiden och gråter. Ær dørren stængd och hon sover sjælv sover hon super bra! Hon vaknar dock runt 4-6 och ammar en stund och somnar om till 8:30! Øppnar dørren nær vi ska lægga oss før jag måste høra henne hehe ;) Hur gør/gjorde ni med era barn?


Nær man talar om trollen så vaknar dom haha! Hm tror hon bara drømde lite... Brukar låta henne gråta lite på natten, om hon gråter. Mærkte att om jag gick in på en gång så vaknade hon till och græt ænnu mer och vaknade ænnu oftare den natten. Så fast jag vill gå in på en gång så kan jag inte de... Låter jag henne vara så somnar hon!

Vi har æven varit duktiga och somnat innan 23 dom sista dagarna! Haha har inte hænt på længe kan jag lova! Men de behøvdes. Har blivit 6 dagars veckor nu dom sista 3 veckorna.



Så gott natt

1 kommentar:

  1. Emelie får välling i soffan kl 8, sen busar hon en stund, 30 min till en timme. Sen borstar vi tänderna och jag går in med henne till sovrummet. Hennes säng står brevid våran. Då ligger hon i min famn en stund å jag sjunger :-) Sen lägger jag ner henne í sin säng och så somnar hon. Ibland blir det gnälligt så man får hålla på en stund, jag går ut, hon gapar jag går in efter ett tag och sjunger lite till typ. Sen sover hon hela natten bortsett från att hon kan gnälla till så man får gå upp och stoppa i nappen. Sen sover hon till 7-8 då vaknar hon och då bär vi över henne till oss så ligger vi och gosar och vaknar till en halvtimme innan vi går upp. När vi varit uppe och bytt blöja så får hon välling och sen äter vi frukost tillsammans nån timmer senare.
    Ja så ser våran kväll/natt/morgon ut ;-)
    Vi funderade på att ställa in hennes säng i hennes rum, men det känns så jobbigt att behöva gå upp när hon gnäller till och har tappat nappen... Så vi får väl se...

    SvaraRadera