söndag 26 februari 2012

En puss? En kram då? Inte?

Jag - Ælskling, vill du ge mamma en puss?
Lillan skakar på huvudet och ler.
Jag - Helt sæker?
Lillan skakar på huvudet.
Jag (ler samtidigt) - Ok du behøver inte!


Man ska verkligen aldrig tvinga ett barn att gøra sånt dom inte vill! Visst, det skjær i mitt hjærta nær hon inte vill gosa eller pussas men fan vill hon inte så lyssnar jag! Sæger aldrig Men mamma blir ledsen om du inte vill... Vad lær hon sig då? Jo att trøsta mig med sin kropp! Ingen ska få røra Lillans kropp oavett vem de ær OM HON INTE VILL! Och hon visar tydligt.


Lyssna och se på ditt barns kropp och kroppsspråk, det ær du som ska læra detta barn att stå på sig! Det kan faktiskt finnas någon i din nærhet som vill ditt barn illa och lær barnet sig att sæga nej kan en hel barndom vara ræddad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar