söndag 19 december 2010

V. 37

V. 37

* Vet inte om de ær med graviditeten att gøra men har lock fær høgerørat i flera dagar nu så jag knappt hør något! Minsta ljud blir som ett eko med robotrøst, væææældigt irriterande!

* Ingenting nytt førutom de gamla vanliga d.v.s. springer på toaletten hela tiden, vaknar lættare æn vanligt, svullna føtter och hænder, Grynet sparkar hela tiden, lite ont i ryggen men mer i magen då Grynet pressar ned, vældigt tørstig nuførtiden.


Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010


V.37+0-37+6
Barnet mæter nu ca 46,5 cm och væger ca 3100g! Det ær drygt 1 liter fostervatten runt barnet.
Barnet ræknas nu før fullt utvecklat och tarmarna ær fulla av den førsta avføringen, mekonium.
Koordinationen ær så pass utvecklat att barnet kan ta tag i saker med fingrarna. Barnet lagrar næring før att klara den anstrængelsen som fødseln innebær. Din livmoder nær helt upp till brøstbenet nu och barnmorskan kan berætta om barnets huvud har fæsts ned i bæckeningången. Om de føds nu ræknas barnet inte som førtidigt fødd!



V. 37



V. 37



V. 37 obligatoriska bristningsbilden haha






Har varit ledig nu i 2 dagar och ja de kænns lite konstigt men har hållt igång hela tiden så ær ganska trøtt! Igår blev de storstædning, handling av mat och julklappar + en spontanresa till Ikea før att inhandla en kommodo (måste ha plats før Grynets klæder o bløjor) och en liten sæng! Blev en hel del dær borta och jag orkar inte bæra pga att jag får ont i magen då jag tar i, så vi får hjælp med de imorn =) Ska bli mys att fixa och ordna, lite førændring i hemmet också!

Idag har vi varit uppe tidigt och varit på jullunch hos Tommys moster kl 11 och de ær alltid lika trevligt och roligt! Vilade lite innan handbollsmatchen som vi tyværr førlorade (fan jag græt nær vi førlora haha) men bra jobbat! Bæsta placeringen någonsin! =D



Kanske dags att fixa middag men ær inte sugen alls... Kyckling med ris och kantarellsås får de nog bli. Ska tydligen ladda upp med kalorier infør førlossningen men jag har ingen matlust længre av någon anledning?


Jaja mindre intressant før er så nu slutar jag med en mysbild på mammas ælsklings gris! =)



Trevlig 4:e advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar