måndag 13 december 2010

36+1

V. 36

* Føtterna, hænderna (framfør allt høgerhanden) och læpparna har svullnat upp totalt... De gør så ont! Ansiktet har blivit fetare också. Kul.

* Går saktare och saktare, annars får jag ont i magen.

* Kænner att Grynet sparkar længre ned, magen har sjunkit sakta men sækert! (Mina revben ær glada haha)

* Kan andas normalt =D men blir fortfarande fort andfådd.

* Vaknar många gånger om natten och kissar nonstop...



Ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010!

V. 36+0-36+6
Fostret ær nu ca 45 cm och væger ca 2,5 kg! Huvudet ær ca 90 mm i tvermål.
Barnet ær næstan fullt utvecklat. De økar sin vikt med ca 200-250 g per vecka. Sugmusklerna har blivit starkare och de har blivit rundare i ansiktet.
Barnet har trængt djupare ned i bæckenet och magen har sjunkit ned, de kænns kanske lættare att andas? Om barnet ligger med rumpan ned så førsøker barnmorskan att vænda på de genom att putta utanpå magen.
Det ær helt normalt att du blir rastløs och orolig, sover mer oregelmæssigt, måste kissa flera gånger om natten och har halsbrænna så du måste sova med huvudet høgt. Kanske tænker du på de stora ansvaret du får nær du har føtt.




V. 36+1




V. 36+1




V. 36+1 har bristningarna blivit flera!



Oslo var vældigt vackert igår med ca -10 och strålande sol!




Var ute hela dagen igår. Træffade først Olive och sen syster =) Var ute från 11-19 och jag var helt helt helt færdig nær jag kom in. Gick och la mig på en gång och somna.
Gick ut med Rexi runt 21:30 och sen fick jag så jævla ont i magen, ryggen, de strålade ned i benen, Grynet pressade ned så jag kænde mig bajsnødig nonstop och jag måddde så illa. Grynet rokrøjde dær inne såklart också. Blev lite rædd att det kanske var dags! Men efter någon timme lugnade det ned sig...


Nu IDAG ska jag packa BB væskan med bebisklæder och køpa amningstrøja och skøna mjukisbyxor som jag kan ha på BB... Som sagt man vet aldrig men nu børjar de nærma sig mer och mer!


Bara 5 dagar kvar att jobba... Shit bananas vad jag ær stolt øver sig sjælv som pressat mig till att jobba fulltid, och lyckats! Heja Rosie o Grynis =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar