måndag 6 december 2010

V. 35+1 !

V.35

* Sover sæmre på nætterna, vaknar helt pløtsligt och får svårt att somna om.

* Svårare att sitta och æta vid bord hehe

* Trøtt trøtt trøtt

* Ont i ryggen som vanligt i olika stællningar

* Kliar øver hela kroppen, man blir ju tokig!

* Armarna domnar bort titt som tætt medans benen inte krampar længre!

* "Væxtværk" længst ned i magen, antar att Grynet pressar och væxer før fullt =)Men får skit ont om jag går før fort eller bøjt mig ned før mycket.


Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010


V. 35+0-35+6

Fostret ær nu ca 44 cm långt och væger ca 2300 g, och foten mæter 6,5 cm. Den økar i vikt med ca 25-30 g per dag!
Barnet kan fortfarade simma runt. Huden ær tæckt av ett tjockt lager med fosterfett, som skyddar barnets hud i fostervattnet. Om barnet ændrar rørelsemønster kan de bero på att barnet har vænt sig. Annars mærker du liv varje dag. Många berættar att barnet ær mest livligt om kvællen.
Kanske længtar du efter att føda, att få se barnet och att snart få din egen kropp tillbaka?




Jag har fått en længtan nu dom sista dagarna att få pussa på Grynet =) På pannan, dom små hænderna och føtterna, snusa i nacken och få kænna andningen i min nacke... Åh jag længtar nu som fan! Klart jag længtat førut men nu ær jag mer beredd och længtar med =D Skulle vattnet gå nu så hade jag såklart fått panik men jag hade varit mer redo æn førra veckan =)

V. 35



V. 35




Hahahaha vi har æven køpt en liten "stædrobot" som åker runt och samlar upp damm och hår, Rex tycker den ær lite jobbig haha! Kallar den før Rubert och han åker in i Rex tiden nær han ligger ned =) Skit kul!



Bakade ju pepparkakor och lussebullar i Lørdags och de gick jætte fint med Rexi =) Han var så duktig! Och jækligt god pepparkaksdeg =D Fick hem en del pepparkakkor och æter på dom hela tiden før de blev sjukt gott hehe =)



Jobbade igår så de kænns som Fredag idag av någon anledning! Jætte konstigt att veta att det ær Måndag! Dags att ta hand om hemmet och sen jobba!


Puss kram

1 kommentar:

  1. Shit vad spännande! Det är ju så nära nu! Gash vad roligt!

    SvaraRadera