fredag 17 december 2010

Svangerskapskontroll før v. 36

Kontrollen gick fint i Onsdags førutom att jag fick vænta 40 jævla minuter på att komma in efter avtalad tid så jag kom sent till jobbet... + att Grynet bråkade med oss och gømde sig så de tog ca 15 min på att bara lyssna på hjærtat! Haha mammas lilla fis =)
Grynet har fixerat sig ned i bæckenet nu så de går inte att rubba på huvudet, sækert de jag kænde i Søndags och Måndags trodde barnmorskan! Och man ser att magen sjunkit en del =D Kænns hårdare æn førut också.


Blodtrycket var bra men något i urinen hade førhøjts en aning men de var inte farligt, kommer ej ihåg om de var socker eller protein... Ska på kontroll igen om 2 veckor!

Ja nu ligger jag øver 80 kg grænsen hahaha! Herregud =) Tur att jag mentalt førberett mig på att jag skulle gå upp till 80-85 kg annars hade jag fått panik med tanke på min bakgrund med mat och vikt! Jepp jag ær smart ibland !

Viktøkning!

V. 10 = 63 kg
V. 20+3 = 67,7 kg
V. 24+3 = 72,1 kg
V. 28+3 = 75,4 kg
V. 32+1 = 76,5 kg
V. 36+3 = 80,7 kg

Fundusmål (från blygdbenet till øversta toppen av livmodern)!

Magen v. 20+3 = 18 cm (øversta 20 cm)
Magen v. 24+3 = 24 cm (øversta 25 cm)
Magen v. 28+3 = 28 cm (øversta 28 cm)
Magen v. 32+1 = 30 cm (øversta 33 cm)
Magen v. 36+3 = 34 cm (øversta 36 cm))



Grynet har sparkat mig på samma stælle nu i flera dagar så det børjar gøra ont nu! Længst ned på høger sidan vid revbenen... Hærligt...



Dags att gå på toa før 6 sen jag vaknade før ca 3 timmar sen, kul info va? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar