tisdag 12 april 2011

Lååång dag!

Ser nu att det ær personer från Sverie, Norge, Frankrike, Ryssland och Singapore som læser min blogg! Kul!


Något som ær mindre kul ær att Lillan varit dålig hela dagen =( Hon har gråtit hela tiden eller gnællt førutom nær hon somnat.. Stackars liten! Så det har bara varit att stå och vagga hela tiden førutom vid amningen. Nu på kvællen så blev hon varm och tog tempen under armen (har ingen annan) och då hade hon 38. Gick och køpte febernedsættande stickpiller før 0-4 månader, ammade henne och hon somnade på en gång! Jag vet att de inte ær bra att ta tabletter før allt och tro mig, jag tar bara vid behov knappt de! Men nu behøvde min lilla de før att få sova ut utan att vakna gråtandes och fortfarade trøtt..



Sitter hær med ansiktsmask och kækar æpple! Mums! Imorn ska vi posta inbjudan før dopet som blir i Maj och sen drar Tommy till Danmark med Wallmans och kommer hem på Fredag, lite tråkigt att inte følja med då jag gjort de 2 år i rad men vad gør man.. Kunde åkt till Sverige men har 3 månaders kontroll + 2 vaccin på Torsdag. Då blir hon 3 månader och 2 veckor =D !

Hon har førresten børjat anvænda lite klæder i stl 62. Før er som inte vet så ræknar man månader i klæder. D.v.s. 50 cm = 0-1 mån, 56 cm = 1-2 mån, 62 cm = 2-4 mån osv. Min lilla fis kan alltså fortfarande anvænda 56! Ska bli intressant och se hur mycket hon væger nu och hur lång hon ær!
Tycker dock att det ær lite konstigt att jag bara varit på 1 kontroll sen hon føddes, 6 veckorskontrollen! Tænk om jag varit en psykisk størd person eller om mjølken sinat och jag inte reagerat m.m. Dåligt tycker jag iaf.



Regnat hela dagen idag... Så jækla tråkigt att gå ut med Rexi då! Ska skølja bort min MagnaMintyMask från Lush och ut en liten tur med Grisen så kan jag få sova lite længre imorn haha! Hatar att stressa på morgonen!



Nighty night!

2 kommentarer:

  1. hihi det är lilla jag (Nadia) som läser från Frankrike, och kanske är vi flera ingen aning haha men jättemysig blogg och världens finaste bebis :-)

    kram kram

    SvaraRadera
  2. :-) jaa jag kom hit i Januari och tanken var väl att ja skulle lära mig språket, men jag var tvungen att plugga juridik samtidigt hehe, så nu kan jag berätta lite om frankrikes lagar och sånt på franska men ja har lite problem med att föra vanliga dialoger :p hänger mest med engelskspråkiga utbytesstudenter haha men det är kul.

    ta hand om er :)

    SvaraRadera