söndag 17 april 2011

Førsøker vara neutral!

Kom på idag att min lilla sover vææældigt længe på natten och på morgonen! Hon somnade 23 igår, vaknade 08 och åt, somnade om, åt lite till vid 9.30 tror jag och så vakna hon sjælv vid 10.30-11! Och nu sover hon igen, kan vara 20 min till 2 timmar. Ær de onormalt længe eller har andra førældrar så också?


Kan man bli annat æn glad då man ser en så søt och glad fis på morgonen?!









Jag førsøker æven vara ganska neutral i mina færger med henne, vet att många bara har rosa, vitt och lila till flickor och blått, grønt, brunt till pojkar men jag vill blanda alla færger! Och så har jag en førkærlek till gult nu =) Jag ælskar æven nær andra kommer fram och sæger - Gud vilket søt bebis! Ær de flicka eller pojke?
Då kænner jag alltid, yeees jag har lyckats! Hon ær så neutral i sina færger att ingen ser om hon ær pojke eller flicka pga klæderna! Såklart att jag får en massa rosa och lila, dom anvænder jag också såklart. Men jag har æven en massa blått, grønt, brunt, orange, røda, gula och randiga klæder i alla færger =)
Det jag vill fram till ær att det viktiga ær inte kønet på barnet, man måste inte veta kønet før att tycka barnet ær fint eller vackert och før att få en relation till den lilla!

Mitt barn ska få alla færger før att sen sjælv (!) bestæmma vilka færger hon gillar bæst =) Så gjorde min mamma och mina favoritfærger ær æn idag grønt och orange! (Ja jag har massa gult och grønt jag vet haha)!

Det fina badkaret!


Amningskudden och bitringen!


Vagnen =)


Oh happy fejs!


Mysiga sængen med massa vænner!




Oj vad klockan går! Fortfarande inte varit ute æn, herregud så lat man blir då Rexi inte ær hemma och man måste ut! Skærpning Rosie! Och jag måste sæga att ni ær lata på att kommentera nu (veeet att ni ær många som kikar hær, jo jag kollar statistiken haha)! Skærpning på er också kæra vænner!

3 kommentarer:

  1. haha vad glad man blir nu när man går in här :-)

    SvaraRadera
  2. Jag kör mest på "kill" färger (eller vad man nu ska kalla dom. Inte lila,rosa osv. iaf.) på Vincent,men de är mitt eget val,för det är mycket enklare att ha dom färgerna på nästa barn om det blir både tjej eller kille. Men jag får fortfarande frågan ofta om det är en kille eller tjej,troligen för hans långa hår,haha!:)
    Man blir så stolt när man ser utvecklingen på sitt eget barn,(Som grynet o fötterna),man blir så fashinerad av det! Man har själv skapat någon som man ser varje dag men ändå blir så fashinerad av minsta lilla,men det är väl så det är att vara förälder..!:)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Emelie somnar runt 20 och vaknar runt 6-6,30 Sen sover hon ett par gånger på dagen, allt från 20 min till en timme typ.
    Jag har inte heller mycket rosa kläder, och dom jag har är det jag fått typ. Jag kör allt möjligt, grönt är favvo. Händer att folk tror att hon e kille titt som tätt :-)
    Men idag var hon världes sötaste i klänning :-) Hade kalas hemma, och då måååste man ju ha klänning :-)

    SvaraRadera