torsdag 14 april 2011

Kontroll!

Idag var det dags før kontroll!
Superfint væder ute men lite lite kyligt i luften på morgonen. Har ju bytt Helsestation (BVC) och tyckte verkligen om den helsesystern =) Mysig var hon! Lillan ær hes som kråka nær hon gråter och pratar och var lite gnællig. Men allt såg fint ut och hon utvecklas vældigt bra och fort =) Hon tyckte jag gjorde rætt som inte gett Lillan några leksaker æn eftersom de ær ansiktet och røsten som ær mest intressant! Men om någon månad ska jag ge någon leksak som hon kan intressera sig før, helst med færgerna røtt, gult, grønt och blått!
Fick æven en bok om hur man børjar ge mat och vad man ska tænka på och lite recept! Ska nog børja ge lite matprover om ca 1 månad men jag tænker amma tills ca 1 år om jag kan!

Och idag skulle Lillan vaccineras... Jag dog. Mitt stackars barn! Hon skrek sig helt knallrød i ansiktet och hon børjade bløda som bara den med andra sprutan, helsesystern sa att det ALDRIG hænt førut och att det var typiskt eftersom jag ær vældigt sprutrædd sjælv och kunde inte ens se på nålen haha! Men sånt hænder alltid mig så jag blir inte førvånad længre! Men nu har hon sovit mycket och bara ammat så hoppas hon mår bættre snart..

Innan vi gick hem så gick jag till Barnvagnshuset som har massa bebissaker, måste køpa lammskinn och ett tæcke till vagnen men de kostar 600:- så får snællt vænta till løning... Ønskar jag kunde bli miljonær snart! Hitta massa fint men køpte en bitring med liten skallra i mitten och vatten inuti =) Får se hur intressant den ær.




Vikt:
Nyfødd = 3034 gram
6 veckor = 4009 gram
15 veckor = 5480 gram


Længd:
Nyfødd = 49 cm
6 veckor = 55 cm
15 veckor = 60 cm

Huvudet:
Nyfødd = 33 cm
6 veckor = 36 cm
15 veckor = 38 cm

Haha hennes kurva på huvudet går under kurvan! Min lillskalle =) Fortfarande lite liten men annars føljer hon den nedersta kurvan fint !


Dags att gå ut och gå med Grisen igen i de fina vædret! Åååh jag vill ha sommar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar