måndag 29 november 2010

V. 34 =D

V. 34

* Grynet har hittat revbenen på høger sida, får in riktigt onda sparkar ibland!

* Lite mindre plats i magen = mindre plats i blåsan hehe!

* Sover lite mer æn førut

* Ondare i ryggen, kan inte stretcha rumpan och lændryggen længre då magen ær i vægen!

* Fått fler bristiningar, eller som Tanya skrev KÆRLEKSBRISTNINGAR! =D

* Børjar få svårt att sitta framåtlutad, svårt att få på sig byxorna, skorna... Ja you name it!


Skrivet ut boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010!

V. 34+0-34+6

Fostret ær ca 43 cm lång och væger ca 2150g! Foten mæter 6-7 cm.
Barnet ær ljusrød i huden nu. Sugrefleksen ær tydlig och en del barn suger på sina fingrar. Pupillerna i øgonen kan øppnas och dras ihop. Några menar att barnet nu kan fokusera med øgonen. Det kan skilja på dag och natt.
Barnet øver sig på gårefleksen genom att sætta føtterna mot den fasta livmodervæggen. Det ær ca 1 liter fostervatten.
EN del kvinnor har fått en mørk linje från naveln och ned till kønsbenet, den bleknar och førsvinner helt i deom flesta tillfællerna!



V. 34



V. 34



V. 34 sett uppifrån! Børjar få en riktigt spetsig mage nu =)



V. 34



Ska sortera lite bebisklæder innan jobbet tænkte jag =) Ska bli mysigt!!! Få lite bættre koll på vad man har och vad jag behøver køpa!


Igår så drog jag upp persiennerna och den hær synen slog mig! Hærligt med massa snø 1 advent! =D






JUSTE! Igår så var jag på øppning av julgata i Lillestrøm och nær jag skulle åka hem så såg jag en mamma som hade en speciell jacka med bebisen inuti! Och eftersom jag aldrig kan hålla mig sprang jag efter henne och fråga vad hon hade køpt den hehe och tur de før nu har jag hittat en butik i Oslo som sæljer bl.a bærsjalar, tygbløjor, ekologiska och ergonimiska nappar och jackor specialgjorde før att ha bærsjal i!!! Dom har æven gratiskurs varje Tisdag kl:12 om hur man anvænder bærjsal till nyfødda och lite ældre =) Den butiken ska jag besøka nær jag får tid!

2 kommentarer:

  1. Vi har köpt en bärsjal :-) Men man är ju lite nojjig att man ska bätra fel i den å så. Mam måste öva lite nu innan :-)
    Men du ska väl inte hålla på med tygblöjor och sånt? Det verkar ju bra jobbigt?!

    SvaraRadera
  2. Å vad fin mage! Lycka till mmed allt! :-)

    SvaraRadera