måndag 22 november 2010

V. 33

V. 33

* Kænt Grynet ha hicka førsta gången i Lørdags och i Søndags =)

* Grynet sparkar och røjer hela tiden, in my ass att de inte finns plats dærinne! Mitt Gryn gør plats haha! Och sover gør den knappast... =)

* Børjar bli riktigt jobbigt att gå i trappor nu...




Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010

Fostret ær nu ca 42 cm lång och væger ca 2 kg!
Nu kan du kanske kænna en fot eller en annan del av kroppen på utsidan av magen emellanåt om du inte lagt på dig før många extra kilon.
Fettet i underhuden økar, och musklerna utvecklas stadigt. Barnets førmåga att regulera tempraturen mognas ytterliggare och den kan svettas, något som førtidigt nyfødda barn inte kan.
Kanske har barnet lagt sig med huvudet ned. Hjærtat slår ca 120-160 slag i minuten! Barnet hickar emellanåt, kanske før att det dricker fostervattnet. Din livmoder tar nu så stor plats att den pressar på dina inre organ och det kan vara svårt att få plats till ett helt måltid!



Liggande bild v. 33




V. 33 med bristningar, ærr och børjan till brun rand! Trøtt på att ingen vågar visa hur en gravidmage egentligen ser ut så nu gør jag de! =D




V. 33




V. 33




Dags att vila lite innan jobbet, vældigt trøtt idag. Kanske før att jag stæda halva dagen igår och sen gick på bio? Orkar kanske inte så mycket som førut? Kænns konstigt och jag blir rædd... Men de ær væl normalt i 8 månaden och 1 vecka.

1 kommentar:

  1. Jag blir mycket glad och förvånad över en uppdaterad blogg ;) haha. Men jag gillar det och fortsätt så. BRA att du inte är en gravid fegis! Det ska jag inte heller vara när det är dags för mig att bli gravid.. HERREGUD, vad du är fin! PUSS LOVE YOU MIN FINA BÄSTA!

    SvaraRadera