onsdag 17 februari 2010

Vi har en date!

Rex älskar mig! Han älskar att vara ensam med mig och han älskar att gå ut med mig! Jag vet de för jag ser verkligen de på honom =) Han hoppar och skuttar och småspringer om han är lös, sen stannar han och tittar på mig tills jag kommer brevid honom och så skuttar han iväg haha! Han ser så lycklig ocg barnslig ut då!
Min lilla skrutt =)



Eftersom jag har tagit mest hand om Rex så har vi ett starkt förhållande. Han älskar att bli kliad på nosen tex och så vill han gärna gosa, han älskar kärlek såsom jag gör =) Ofta i ansiktet!
Han är riktigt nyfiken på alla människor och alla hundar också! Vill fram och nosa på dom som går förbi, håller jag honom på vänster sida så kommer han inte fram för jag står i vägen (hundar ska gå på vänster sida så dom alltid är på insidan) så nosar han efter att dom gått förbi. Stackars människor hahaha vissa blir rädda för han är rätt mörk i ansiktet så han ser ju lite läskig ut men han är ju så snäll! =D



Men han är också ett riktigt pain in the ass också, som nu när Tommy inte är hemma så skyddar han mig totalt! Han småskäller och gruffar vid minsta ljud utanför dörren så det är inte bara guld och gröna skogar hahaha! Men han är ju vakthund så det är bara att gilla läget, han har blivit så mycket bättre med de ändå! Och ibland får han småryck och ska bita mig i armen men de var en stund nu. Tror de beror på att han fått för lite motion under en period då eller så vill han leka med mig. Men han är så underbar! Han fyller upp mitt hjärta med kärlek!





Rex älskar ju som sagt att leka med alla hundar och så har vi en speciell hund som heter Kim och han är nästan lika stor (Rex är större) en svart blandning av labrador och dobberman och dom går så bra ihop och ägaren är en gubbe på 70 bast! Han är jätte mysig och pratar hela tiden och ska förklara för mig massa saker med Rex och Kim, hur dom beter och varför och vad man ska göra åt de. Han är riktigt duktig och lite som en farfar =) Ikväll frågade han när jag brukar gå ut med Rex så sa jag att sista rundan är runt 23-23:30 ca för då sover han längre på morgonen. Han svarade att de gör han också så då kunde vi träffas där vi alltid ses så får Kim och Rex leka av sig. Så Rex och jag har en liten hunddate nu på kvällarna! =D Mysigt faktiskt!





Blev ett långt inlägg om Rex nu men han är ju ett sånt stor del av mitt liv nu och jag älskar verklkigen honom så himla mycket så tänkte dela lite av de med er =) Ser inte hur många som läser min blogg men vet att några av er gör de iaf hihi!




By the way, pirogen gick ned och magen är lugn så tänkte göra lite kyckling vingar nu! Goooooott! Och Solo till eftersom vi inte har något annat hemma. Vågar inte dricka vattnet ifall de blir problem med maven igen! Ja dom säger faktiskt MAVEN här och inte magen hahha!




=) God natt på er och sov gott!

1 kommentar:

  1. Haha, ja verkligen ett långt inlägg om Rex =) Men han är ju din bebis så det är ok!

    Sköt om dig, puss!

    SvaraRadera