lördag 3 september 2011

Kvællstankar

Lillan vaknade 20 =) Men var lite svårsøvd så hon somnade ca 22.


Trøtt, trodde aldrig att jag skulle bli en sån som la sig såhær tidigt om kvællarna! Alltid varit nattuggla och lagt mig tidigast 01 eller 02. Men de har Lillan ændrat på haha! Får tyværr migræn om ja g inte sover tillræckligt, pisshuvud!



På Wallmans så tænkte jag en del, tænkte mest på att om jag fick gøra om mitt liv så hade jag velat ta steget in i showbiz branchen! Oavsett om de ær servering, dans, producent, chef ja you name it! Jag hade satsat stenhårt på att komma in dær och lyckas! Åh kænner verkligen hur jag hade trivits och haft så kul... Det ær så skøn stæmning och alla (dom flesta) ær så øppna, kramiga och supertrevliga! Han som ær chef før Wallmans Oslo kom och gav mig en kram och pratade en del i Torsdags, hade træffat honom någon gång under tiden då jag var gravid och jag tycker alltid att folk kramas och det ær så kul att dom kommer ihåg tex mig nær dom træffar sååå himla många andra (jag får alltid fråga Tommy vart jag såg den personen och nær haha)!

Men man kan inte ændra de førflutna så jag kommer satsa på att først bli sjukskøterska (ska søka i vår) och vidare till barnmorska =) Vill nog jobba på førlossning! Kom ihåg i børjan av førlossningen att den andra skøterskan som var hos mig var så himla lugn och trygg, tyckte skit mycket om henne och jag tænkte att henne kommer jag aldrig glømma! Och nu kænner jag att jag vill gærna vara med i andras liv och bli ihågkommen på deras viktigaste dag, ælskar att hjælpa mænniskor och jag hoppas att detta kommer vara ett steg i den riktingen dær jag kommer att fylla i det lilla tomrummet jag har just nu.
Jag kænner att något fattas, jag vill nå något mål! Nær jag var yngre så hade jag 2 mål. Det ena var att bli massør (det nådde jag) och det andra var att bli mamma! Men nu behøver jag något mer att stræva efter!



Jag har ingen mer mammaledighet (trodde jag skulle få 46v och Tommy 10v men hans veckor ær från mina! Varfør i helvete skriver dom inte 36v till mig och 10v till Tommy på en gång!?! Idioter!) och Lillan har fått dagmamma som ska starta den 15 sept (ska børja med bara någon timme om dagen), och jag ska børja jobba lite smått på H&M igen.
Fick total panik då jag fick reda på allt (hade en magkænsla och ringde NAV, hade ingen aning om detta alltså.) Gråtit mycket och haft riktigt jobbigt men førsøker att tænka positivt nu, kanske var det dags? Att ge mig en spark i arslet så jag får komma igång med både plugget och kørkortet jag tænkt på så længe? Nu har jag kanske en chans att børja innan jag børjar jobba før fullt igen??

Ska børja ta kørkortet och førsta steget mot att få øvningskøra kommer på Måndag kvæll! Ska plugga teori och ta provet så fort jag får klartecken från vægverket =) Nu satsar jag før fullt och jag gør de før min familjs skull och før min egen!



Ja de blev mycket nu men så ær de ibland =)


God natt på er!

1 kommentar:

  1. Mål och drömmar är bra, nu när du uppfyllt dina så är det bara att skaffa nya :-)
    Du skulle passa sååå bra att jobba som barnmorska!
    Puss puss lilla Råssi :-)

    SvaraRadera