fredag 4 mars 2011

2 månader!



Hurra hurra hurra !!! Min lilla fis blev 2 månader den 1 mars! Och det ær førsta gången jag køper något rosa till henne haha det ni =)
Gjorde æven hand och fotavtryck i lera den dagen, myyyyycket lættare æn att måla och trycka fast foten/handen!

Om jag får gissa så ær hon nog ca 56-57 cm och væger kanske 4500gram...? Ja något sånt! Hon børjade med 56 klæderna den 1 mars, lite lite stora men har nu lagt ned alla 50 klæder i en påse. Vet inte om man ska spara till næsta eller ge bort?


Just idag så ær hon vældigt mammig och vill absolut inte sitta i soffan eller i babysittern. Imorn hæmtar mamma en amningskudde(i Sverige såklart) før bara en 100 lapp! Som hittat! Hoppas Nutta kommer hit snart med den eller syrran åker dit och tar med den =)

Tror hon inte får in brøstvårtan ordentligt før jag kænner idag att de ær lite ømt... Ooh vill inte få problem! Har æven børjat læcka lite lite mjølk, aldrig gjort de tidigare men nu ær de kanske dags att køpa inlægg!

Æven børjat se en rutin hos min lilla =) Hon ær mer vaken på kvællen till ca 01 och vaknar 7:30 ca før mat och så sover vi till 12, men undantag før lite mat runt 10. Men då ligger hon brevid mig och æter så vi somnar fort! Åååh så skønt!

Och Rexi ær på hytta med Tommys pappa så har ledigt kænns de som haha! =) Konstigt hur mycket tid man får då man slipper gå ut 4 gånger om dagen och planera tillsammans med amningen och stædning! + matlagning.


Dags før kæk, æven før mig!

1 kommentar:

  1. Jag gjorde fotavtryck förut, gud va svårt det var! Blev inte alls bra...
    Klart du ska spara ifall ni ska ha fler barn!

    SvaraRadera