lördag 12 juni 2010

Lördagkväll och semester!

Oj så trött jag är, helt slut i kropp och knopp men ska uppdatera lite tänkte jag.


Rexi fick åka akut till veterinären igår, han var helt röd och varig på halsen! Såg ut som en böld och jag tänkte ju det värsta såklart... Såg de innan jag skulle på jobbet så Tommy körde in med honom! Grät som den mes jag är haha men han hade våtexem tydligen (han har så tät päls) och hade kliat sönder halsen så därför var den svullen =( Han hade så ont så veterinären fick droga ned honom och raka bort pälsen, dom klippte bort halva klorna också! Nerverna ligger långt inne så de känns inte sa dom!
Stackars fisen... =( Därför som han varit så himla kelig och varit nära oss sista tiden =(!!! Han ska få smärtestillande och antibiotika nu i 14 dagar och redan nu så är det bättre (fortfarande svullet dock)!




Och igårnatt så gick brandalarmet och jag och Tommy suckade lite och tog snabbt på oss kläderna och gick ut. Tänkte att de var fel igen eftersom dom har haft de ca 5-6 gånger sen julen, men vi är snabba ändå de tar oss ca 30 sek - 1 min från att de tjuter till att vi är klara att gå ut. Men när vi gick ut så var de rök i hela gången! Då fick vi fart på både hjärtat och benen kan jag säga!
En familj (en flicka skrek från fönstret så blodet isade till) blev räddade av brandmännen via stegen pga att dom inte kunde gå ut! Polis, ambulanser och flera brandbilar stod vid gatan! Usch de var så himla obehagligt... 2 våningar blev helt rökfyllda men tror de bara var en lägenhet som blev eldskadad så som vi fattat de.
Dom hade glömt något på spisen.... Så för guds skull glöm aldrig att stänga av spisen, ugnen och ta bort allt så inget står på spisen heller!!!


Tänk om de brinner på allvar och Rexi finns ensam hemma.... Nej jag tänker inte ens tänka tanken!!!!!





Och från och med idag så har jag semester till 4 juli!!! ÅÅååååh så gott!!! Ska vila upp mig, göra olika övningar som jag fått av doktorn och bara mysa! På Fredag åker jag och Rexi till Morbror och Moster!! Jag längtar som bara den haha! Saknar Nathalie också!




Nej nu ska jag äta klart och bara sova =)



God natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar