söndag 30 maj 2010

Jag blir så förbannat ledsen...

Hade en diskussion för någon dag sen. Och jag blev så ledsen. Det handlade om hur pass bra jag känner mig kropp och personen i fråga tyckte att jag överdriver och känner efter alltför mycket, tyckte att jag skulle sluta med de. Jag hade inte sagt något speciellt förutom att jag hade ont i ländryggen.



När folk frågar mig hur jag mår är jag helt ärlig. Jag svarar - Jo mår lite illa bara men annars bra! Eller - Lite magont bara men de går fint!
Och då tycker folk att jag är sjuk hela tiden? Är jag sjuk stannar jag hemma och är jag lite dålig så jobbar jag ändå.

Jag har faktiskt ont eller mår illa av en anledning. Jag är laktoskänslig!!! Och i Norge så finns de väldigt lite, nästan obefintligt med laktosfria produkter (laktos är enzymer eller sockret i mjölken man kan reagera emot = dålig mage, diarré, illamående m.m.).
Och om vi hittar så är de sjukt jävla dyrt så då försöker jag hålla mig undan laktos så mycket som möjligt men de finns i allt ändå. Och ja då mår jag illa, får ont i magen eller blir dålig i magen.

Vill folk inte veta hur jag mår HELT ÄRLIGT så skit i att fråga för vänlighetens skull! Finns annat att fråga om!



Jag har kämpat som en gris för att känna mig kropp. Min hjärna är en sån liten del av kroppen och de är min kropp som bestämmer hur den mår! Jag har mediterat och lyssnar i flera år på kroppen, jag känner på hela min kropp varje dag (varje liten del) och de gör mig lugn och trygg att jag är den som faktiskt kan min kropp bäst! Min kropp, själ, hjärta och hjärna är ett!
Det är inte alla som kan säga de och inte alla förstår heller.



Förra året så försökte jag att koppla bort min magkänsla och känsla med kroppen och jobbade fast jag var sjuk. Jag pressade mig själv till den gräns att jag kräktes utan att överdriva ca 20 gånger på jobbet och fick åka till akuten med Tommy ca 5 gånger pga migränanfall. Och nu är min migrän 10 gånger värre och jobbar jag när jag blir dålig så blir jag riktigt riktigt dålig!





Jag kan förstå dom som inte har den insikten i sin värld, men att vara inskränkt inte förstå hur andra kan ha de gör mig irriterad. Man måste öppna upp lite mer... Och jag kan min kropp bättre än någon annan så kom inte och säg hur jag är eller hur jag känner för de vet ingen annan.

1 kommentar:

  1. Haha, ja det där kortet fick mitt mammahjärta att bulta sönder typ!

    Min Elliot borde vara hm modell;)

    Ja, min mamma är så satans snygg fortfarande. Jag ska bli precis som henne när jag blir stor! :D


    Jag håller med, dom som inte lider av migrän eller annat som är svårt att förstå typ depressioner gör bäst i att hålla käften för dom vet inte vad det är förrän man är där!
    Stå på dig gumman! PUSS

    SvaraRadera