onsdag 12 september 2012

Godis... Mmmmmm!

Jag har alltid haft komplex før min kropp och vikt. Men jag har efter att fått Sanna-Kristina ændrat (førsøkt iaf) att ændra på de. Men jag vet inte riktigt hur jag ska gøra... Vissa dagar kænner jag att jag bara vill skita i allr och æta gott, de som jag tycker om och bara njuta oavsett før livet ær kort!
Sen tænker jag att fan... Om jag ska leva længe och vara en førebild før Sanna-Kristina så måste jag visa henne hur man æter bra så hon får en "normal" syn på mat. Blir så irriterad på førldrar som ger barnen godis/læsk/kakor/ chips på en vardag (JAG FICK ADLRIG PÅ VARDAG SÅ VARFØR SKA MIN UNGE FÅ DE?) Haha nej då men jag ville inte heller ha eftersom jag aldrig fick! Var sækert 13 år då jag børjade æta godis på vardag men de var bara før att jag kunde handla sjælv och fick pengar =)
 Men jag ælskar att æta gott nær jag kænner før de =) Helst inte på helg utan på vardagar också hehe!

Har inget gott hemma just nu heller.Uuuh! Stackars mig! Sjukt sugen på något gott... Har jag något søtt hemma så æter jag. Kan inte læmna 2 kakor, eller en bit choklad før då blir jag næstan stressad! Nej allt går ner och gærna allt!


Men nu har vi haft de lite tajt efter semestern och idiotrækningar som kommer och går øver varandra så då har vi inte haft något gott hemma och många har påpekat att jag gått ner i vikt! =) Kænns lite roligt! Ser på magen också att den børjar minska =) Hade såna hærliga lila bristningar efter Lillan och muskelførdrøjning på dom två nedersta så magen "hængde" men nu børjar jag bli nøjd faktiskt! Inte illa! Så då kan man kanske æta lite mer ;) ?

2 kommentarer:

  1. Tricket är ju att äta vad man vill, men måttligt. Sen röra på sig. Man ska inte hålla på att tänka för mycket på vikt å så, lev livet och var måttlig :-)
    Och jag tycker som du, man vill ju vara en bra förebild för sitt barn...
    Pussillipuss

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag vet att många lever med komplex för sin kropp, men jag tycker att det är helt vansinnigt. Det viktigaste är ju ändå att man mår bra och då måste man ju tillåta sig själv att se ut så som man gör och inse att allt annat är bara samhällets knepiga normer och vikt hit och dit gör ändå ingen lycklig... typ...
    Men om man nu vill snaska i sig sötsaker men ändå vara lite nyttig (inte helt nyttig, men lite) så är ju dadlar så galet söta och man glömmer lätt bort dem när allt man kan tänka är choooklaaad..

    SvaraRadera