söndag 24 oktober 2010

V. 29!

V. 29

* Grynet har røjt sen jag skrev att den inte rørde på sig så mycket =) Sparkar hårt och hela tiden!

* Ligger jag på sidan så røjer Grynet nonstop, tror inte den lilla tycker om de haha!

* Kramp i benen (speciellt vænster vad) på nætterna.

* Benen och armarna domnar bort på nætterna beroende på hur jag ligger. Ryggen ær bæst att sova på =)

* Grynet sparkar ibland på båda sidorna av magen (armar och ben samtidigt?)



Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010!

V. 29+0-29+6
Fostret ær nu ca 37cm lång och væger ca 1300g.
Barnet kissar och dricker fostervattnet varje dag. Nu kan man børja vurdera barnets vikt och storlek. Huvudet ær stort i førhållande till kroppen och den rynkiga huden har fortfarande inget fettlager i underhuden.

Barnet trycker på dina inælvor, den rør sig och stræcker på sig. Det ær fortfarande så god plats att de ær många sætt att ligga på!

Livmodern kan trycka en del nedøver nu och lægga press på de stora blodkærlen. Det kan føra till at blodkærlen visas tydligare på benen och någon gravida får åderbrock av trycket. Någon får också vætska i kroppen pga livmoderns tryck på de stora blodkærlen. Det bæsta du kan gøra ær att sitta med benen høgt!



Køpte ju en torktumlare (haha vilket fult namn egentligen!) så kan inte mæta magen på samma sætt længre =(



V. 29
Lite konstig form på magen denna gången =)



V. 29
Kænner mig inte så stor som jag ser ut haha!



Jag sæger de hela tiden men herregud det går så fort! Jag la min minsta tid som jag skulle jobba fullt till November och nu ær vi snart dær! Så jag satsar på December istællet =) 20 December ær sista dagen som jag jobbar innan jag går i permisjon... Man ska sluta jobba 3 veckor innan man føder hær i Norge, vet inte hur det ær hemma!



Jætte mysig dag idag, hæmtade Rex hos Tommys førældrar och fick hemmagjord ærtsoppa som var supergod! Sen så åkte vi och hæmtade Syster och åkte till Alex Sushi =) Jætte trevligt det också! Och gott!


Hær får ni bild på den goda fisken vi åt igår (blir paj på resten imorn)





Nu ska vi se på insamling till flyktingar på tv! Så himla bra att dom går omrking i hela Norge, knackar på dørrarna i alla lægenheter och samlar in pengar =D Værldens rikaste land samlar in hur mycket som helst før dom fattiga! Supert!
Benen upp på soffan, vila magen efter all den goda maten (och lite gelegodis) och bara mysa!


Ha en fin Søndag =)

1 kommentar:

  1. Tack! :D Haha rik vetja inte! ;) Jag vet inte vad tårtorna kostar i Norge men här får man inte så mycket för en! ;) Hehe

    Naw inte långt kvar nu! :) Vilken fin mage!

    Jag är så dålig på att läsa bloggar...:S Men måste komma in här lite oftare! :)

    SvaraRadera