söndag 10 oktober 2010

V. 27

V. 27

* Sammandragningar flera gånger varje dag (normalt?)

* Ondare i bæckenet men går fortfarande bra

* Mer hungrig æn førut

* Sover mer nær jag kan =)

* Kænns att magen børjar bli mer ivægen nær jag bøjer mig ned


Skrivet ur boken Graviditet, fødsel och den nya familjen 2010


V. 27+0-27+6
Fostret ær ca 35 cm och 1 kg!
Barnets hud ær rynkig och mørkrød. Det ær fortfarande magert då fettet i underhuden inte bildats æn. Barnet blinkar regelmæssigt. Ansiktet blir rundare och barnet har mycket fosterfett på kroppen.
Om barnet skulle fødas du har den 90% chans att øverleva! Barnet har allt den behøver før att øverleva utanfør livmodern.

Många kvinnor har på detta stadiet av graviditeten en del plågor. Det ær vanligt att ha ont i ryggen, och vikten av barnet gør att du svankar/vaggar (som en anka haha). Kanske kan du få din kæra att ge dig lite massage? (Yeah right haha!)




=) Nu ær det 6 månader och 3 veckor! Jihihihihihihi! Och imorn ska vi på førberedelse infør førlossning med Tommy! Det blir spænnande och nervøst! Aaah inte långt kvar nu alltså!


Kom fram till hyttan sent Fredag kvæll och hemma idag på dagen. Hahaha vi lyssnar på julskivor framfør spisen med tænda ljus øverallt och de var så mysigt! Har riktig julkænsla och de ær jag inte ensam om =D Blir ju en speciell jul så det ær nog stor påverkan från Grynet att jag længtar mer æn vanligt!


Dags att gå till bion snart, ska se Nokas. Något rån som var helt speciellt tydligen i Stavanger før några år sen! Får se om den ær bra, annars får jag njuta av godiset haha!


V. 26+5 magen såg så himla konstig ut så jag var tvungen att ta kort haha!




V. 26+5 tagen rakt upp och ned från mitt perspektiv =)



V. 27



V. 27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar