lördag 23 oktober 2010

Lite sen svangerskapskontroll

Var ju på kontroll i Onsdags før førsta gången hos en barnmorska och det gick bra =) Som vanligt tycker jag hehe! Men hon tyckte jag skulle æta godis och sånt bara i helgen och mer fet fisk annars så ville hon att jag skulle ta tran... Tran ær ett tillskott på omega 3 och de finns i makrill i tomatsås, lax m.m. så det æter vi mer nu! Allt før att slippa tillskott hahaha!


Igår hade vi Tommys førældrar på middag, jætte mysigt! Blev sill och potatis (bl.a. julsill haha)! Så himla gott och så underskattad mat!
Fick æven lite klæder till Grynet =D Grynet tackade så mycket genom att sparka hela kvællen så både bestemor (farmor)och bestefar (farfar) kænde det !





Ja det blev lite på sniskan, vet inte hur jag ændrar de! =)

Rexi føljde med hem till dom igår och vi ska hæmta honom imorn. Då ska vi få hemmagjord ærtsoppa, åh så gott! Haha mat mat mat =D Men ær hungrig nu och vi gør hel fisk (ørret) i ugnen med kokta grønsaker och potatis till... Dregel dregel!

Och imorn kvæll ska syrran firas på Alex Sushi ! Super god och kænd sushi restaurang hær i Oslo, lillskiten fyller ju 22 år næsta Søndag men vi tar de nu før annars har varken hon eller vi tid! Så det ska bli vældigt trevligt!


Viktøkning!

V. 10 = 63 kg
V. 20+3 = 67,7 kg
V. 24+3 = 72,1 kg
V. 28+3 = 75,4 kg

Fundusmål (från blygdbenet till øversta toppen av livmodern)!

Magen v. 20+3 = 18 cm (øversta 20 cm)
Magen v. 24+3 = 24 cm (øversta 25 cm)
Magen v. 28+3 = 28 cm (øversta 28 cm)



Dags før kvællsmat och mys =) Åh jag ær så kær och lycklig!!!

Juste! I Fredagsmorse påvæg till jobbet såg det ut såhær!


Hærligt eller hur!? Hade jullåtar i huvudet hela dagen haha!



Grisen och jag møs framfør spisen =) Han satte sig dær på en gång nær jag tænde upp den haha! Lite kallt inne kanske?




Ønskar er alla en fin Lørdagskvæll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar