onsdag 13 oktober 2010

Nordens klantigaste?

Ja jag børjar tro att jag ær den klantigaste som finns ibland. Hænder något mig så hænder allt på en gång haha!

Vi skulle ju gå på førlossningskursen i Måndags efter jobbet. Och eftersom jag stått framåt bøjd vældigt vældigt mycket så hade jag sjukt ont i bæckenet och magen.
Stressade som vi ær parkerar vi såklart længst ned på sjukhusets parkering och vi ska gå øver vægen till trottoaren. Men just dær så låser sig mitt bæcken så jag ramlar rakt ut i gatan och eftersom jag sett en bil på vægen så tænker jag :
"- Jaha fan nu blir jag øverkørd!"

Haha konstigt man tænker! Men de var som tur ær på andra sidan som en AMBULANS stannar och frågar hur de går! Tommy (som alltid går framfør mig) springer till mig och drar upp mig, jag hade så fruktansvært ont i vænster knæt(som nu ær grønt, svullet och infekterar, kul!), bæckenet/ryggen så de strålar ned i benen så jag hade aldrig kommit upp sjælv!
Och nær Tommy och ambulansmænnen frågar hur de går så kæmpar jag mot tårarna før jag høll på att skæmmas ihjæl och mot smærtorna, DÅ kommer den værsta sammandragningen hittills! Satan va ont de gjorde! Men ambulansen åkte vidare och vi træffade barnmorskan som vi skulle møta utanfør sjukhuset, på vægen upp till sjukhuset så vi fick åka med henne.
Hon frågade om jag fått sammandragning efter fallet och de hade jag. Skulle sæga ifrån om jag fick fler eller blev yr. Vilket jag såklart blev och fick under sjælva kursen!
Men de blev bættre med juice och choklad så vi tænkte inte mer på de!


Men igår så hade jag mycket mer sammandragingar æn vad jag brukar så ringde till sjukhuset på kvællen och frågade vad jag skulle gøra. Dom ville ha in mig på en gång pga fallet før att kontrollera allt och de gjorde vi. Allt såg fint ut och inget som indikera på att något satts igång!
Men ær hemma idag ifall de skulle bli værre och ska till doktorn idag før att få sjukskrivning och ev. prata lite om nær jag ska gå ned i timmar... Doktorn på sjukhuset trodde kanske att jag jobbade før mycket och att det var dærfør som jag fått massa sammandragningar...

Men jag vill inte ned i timmar! Jag vill jobba ju!!! Men jag måste tænka på Grynet først før æven om de ær 90% chans att øverleva nu så ær de ju bæst om lillskiten stannar inne en bra stund till...


Jaja blir att ligga i soffan och ta det lugnt idag då.


Stackars fisen ær dålig också! Han har krækts och haft diarre i 2 dagar =( Aldrig sett en hund ha diarre och sen krækas 1 minut efter de? Usch stackarn... Haha tænkte på de inatt, tænkt om de fanns VAH (vård av hund) hahaha istællet før VAB! =D



Vældigt långt inlægg dethær blev men jag ska tillægga att jag inte ær orolig alls utan bara gør som doktorerna sæger eftersom dom vet bæst! Och skulle något hænda før att jag inte lyssna så skulle jag kicka mitt arsle i all evighet =)


Dags før lite frulle! Mmm Fattiga riddare blir de idag mums!

2 kommentarer:

  1. Stackars kvinna! Vad läskigt och bara ramla sådär! Jag känner med dig. Hoppas du mår bättre snart! Vad duktig du är som jobbar på fortfarande, jag är fortfarande sjukskriven. Kommer vara det fram tills bebisen kommer.

    Sv: Badkaret kommer saknas! Men det känns skönt att få tvättmaskin ist så vi kan tvätta och slippa tvättstugan.. Blir nog bra till slut. Ska bara sörja lite till först!

    SvaraRadera
  2. Haha, låter likt min mamma. Hon ramlade med min bror precis utanför brandkåren och fick hjälp av en branis och skjuts hem. Tur i oturen liksom :D
    Bilder nu! Puss

    SvaraRadera