lördag 10 april 2010

Är de våren som kommer eller?

I påskas innan vi drog till fjället så var de lite snö på gatorna och is på älven! Och när vi kom hem så var de ingen snö eller is att se någonstans! Jag vaknar till fågelkvitter varje morgon (även utan sol). Och Südöst (de stavas så) vår restaurang under oss öppnade igår! Och idag är ca 15 grader och sol sol sol! Är de inte vår så säg!?




Igår blev jag riktigt dålig och kramade toaletten en hel del, somnade och vaknade om vartannat hela natten och morgonen och är helt slut så inget jobb på mig idag. Är mörbultad i nacken, axlarna, halsen och magen! Och när man ändå är hemma tänkte jag städa. Så nu har jag dammsugit (dags för en omgång till), städat vardagsrummet,badrummet, städat rent hela kylskåpet och frysen och gissa om de tog tid alltså! Storhandlat har jag också så nu är de fullt med kycklingfärs/vingar/klubbor och lax i frysen och massa grönsaker i kylskåpet =) Dags att skippa kolhydrater om man ska i bikinin i sommar! Fan hade en rosa fin klänning igår på jobbet och jag såg seriöst gravid ut! Är inte de så då är de inte okej!



Trött men ska ut med Rex snart igen innan duschen. Ska skura golven också innan Tommy kommer hem. Stackarn han gick till jobbet igår morse och har inte kommit hem än! Jobbat mer än 35 timmar nu! Tydligen mycket på jobbet så... Och då gör jag mitt bästa för att han ska slappna när han väl kommer hem (pedanter slappnar av när de är kliniskt rent har jag märkt hehe)!


Ser på Bed Time Stories nu och ätit tacos gjord på kycklingfärs (suuupergott med vitlök) och Rex snarkar =) Den killen börjar bli tuff nu! Igår när jag tog han sista rundan så mötte vi såklart dom två hundarna som alltid skäller på Rex och nu skäller han tillbaka kan jag lova... Herregud alltså han drar som en tok och jag hade verkligen ingen energi för de igår... Och imorse så morra han på alla hundar vi mötte! Men när jag och Rex mötte Annsi för en promenad så var han som vanligt igen. Tror han blir lite nervös när dom skäller på honom och så håller de i sig en stund. För han skäller bara om dom andra börjar skälla!



Nej fan va långt de blev nu =) Okej dags att gå innan de blir ännu längre!


Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar