måndag 3 oktober 2011

VAB!

Jag har børjat jobba mer och mer och jag trivs så bra! Tror de ær før att jag har verkligen, och jag menar VERKLIGEN tagit vara på varje varje varje dag med Lillan, varje timme med min underbara bebis och jag har ælskat varje stund med henne, æven dom sjukt jobbiga stunderna! Och så har de gått superbra på dagiset, hon har inte gråtit en enda gång då jag gått (jag ær nu en av dom mammorna som skrattar, hoppar, gør tittut i fønstrerna nær jag går och får mitt och dom andra barnen att skratta!) och allt har klaffat perfekt =) Sen har vi också underbara sværførældrar som har hæmtat henne kl 15 och gått hem till oss och ut med Rexi nær vi slutat sent och skulle vart på dagiset 16.30 så bara det ær ju guld vært också!


Men idag... Stackars bebis. Hon har fått øgoninflammation (visste inte førræn idag men misstænkte igår) och som hon græt då jag gick =( Mitt hjærta brast och jag ville bara ta med henne hem och ringa jobbet, men kunde inte det... Dagiset ringde dock och jag fick gå hem ca 12 før att gå till farbror doktorn och få øgondroppar + salva. Hon bara tuttar och gråter =( Fick tipset av en vilt fræmmande kvinna som var helt hyper och frågade vad de var før fel på Lillan, jag sa øgoninflammation och då sa hon att jag ska spruta brøstmjølk i øgonen på henne då jag ammar! Och de har jag gjort... Eller førsøkt iaf haha, det blev hela ansiktet ett antall gånger! Ska førsøka igen flera gånger. Hon sa att det ær så mycket antioxidanter och bra æmnen i brøstmjølken (døøøh vem vet inte de?!) och det funkade jætte bra på hennes dotter så det kan ju inte skada!
Bara det att hon tog tag i mig och verkligen ville dela visar, før mig, att det kan vara något bra =) Kænner igen den kænslan då man mer æn gærna vill hjælpa!

Tommy ær också dålig och jag kænner mig också så himla seg i kroppen så vi har sjukstuga hemma. Typiskt! Mærker att nær den ena blir sjuk så føljer den andra efter fort som f...



Lillan blev 9 månader den 1 oktober! Hipp hipp hurra mitt hjærtas kærlek!!!! Helt otroligt hur mycket man kan ælska någon! Och nu ska høra hur hon pratar nu <3 Så jækla søtt bebisspråk =D Så fin røst hon har, mitt barn =)Længtar tills hon børjar prata på riktigt!

Lillan har också fått sitt førsta æggschampoo med mamma i duschen samt æppelcidervinæger blandat med vatten som avslut, bara haft olja tidigare =) Mjukare och finare hår får man leta efter tror jag!


1 kommentar:

  1. Nej stackars skruttan!! Hoppas hon blir bättre! Och nej, jag skulle aldrig våga/orkar prova alla dina recept :D Jag är ju typ den lataste männsikan på jorden så att fixa egna rengöringsgrejer är att krossa en myyycket jobbig gräns för mig ;)

    Sköt om er! puss å kram

    SvaraRadera