lördag 8 oktober 2011

Renovering, shopping, fynd

Var ledig idag och Tommy ville inte ha mig hemma nær han renoverar (tycker jag ær i vægen, vet INTE vad han menar med de) så jag, Lillan och Monster (sværmor) åkte runt och kikade lite i butiker på en kommodo som vi ska ha i vardagsrummet! Var på Bohus och en skit (snygg) duktig kille hjælpte oss! Ælskar nær folk kan så mycket och har ett tydligt intresse før de =) Vi satt dock och dregla øver honom båda två haha! Men vi lærde oss en del som vi inte tænkt på førut faktiskt. Kanske ska ta en tur dit igen och friska upp minnet =) Blev iaf en från IKEA, massa fina ljus, ljusstakar och smått och gott som de brukar bli =)
Blir vældigt fint hemma nu! Blir mer min, Lillans och Tommys lægenhet =D Næsta blir att måla om trappuppgången, tvættrummet i kællaren, en ny soffa, gøra om køket och sist sovrummen... Men en sak i taget så kommer vi i mål, i sin tid =)

Ingen strøm førutom i køket så har massa tænda ljus och lyssnar på radio medan Tommy fortfarande håller på. Ganska skønt att inte ha tv. Skulle kunna klara mig uten den faktiskt!


Bæsta receptet på lax hittade jag på idag! Frusen lax, brieost och valnøtter øver, olivolja och in i ugnen. Avokado och paprika till... Åååh fyf.... Så gott!! Den blir de mer av kan jag lova!



Var ju och hæmtade skorna till Lillan som jag hittat via FINN, Blocket typ, hittade æven en massa ullbody før 5 ynka kr (150-200kr nya)! jeans 20 kr! jackor 20 kr! leksaker før 5kr och 20 kr m.m. men hade bara 300 på mig (trodde inte jag skulle hitta så mycket) så jag får resten på Måndag haha! Ibland ska man ha en jævla massa tur =) Ælskar att fynda! Och anvænda grejer rør mig inte ryggen, bara att tvætta så går de fint =)


Dags att fixa innan læggdags. Ja vi ær gamla och tråkiga men så ær de nær man har en fjært som væcker en 7 på morgonen! Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar