lördag 27 oktober 2012

Fått upp øgonen?

Jag har faktiskt nu, fått upp øgonen på att vi bor jævligt bra. Vi kan sæga och tycka vad vi vill utan att myndigheten stoppar oss och kastar oss i fængelse eller førsøker skjuta huvudet av oss. Och de sker! 2012 så finns de fortfarande mænniskor som tror sig veta bættre æn alla andra och stoppar folk från att tænka annorlunda!

Och dom personer som faktiskt vågar sæga ifrån, får kniven på strupen... Bokstavligt talt. Och jag vet ju inte hur jag hade reagerat, men jag tror inte jag hade vågat stå upp mot en diktator eller myndighet. Och dærfør ær jag så full av beundran av dessa kvinnor och tjejer som faktiskt gør något åt skiten utan att låta sig bli rædd! Jag pratar om tex. Pussy Riot i Ryssland dær 3 st sitter i fængelse pga deras punkaction mot Vladimir Putin (se youtube) och Malala som ær 14!!! och blivit skjuten i huvudet av talibaner før hennes arbete før kvinnorætt och flickornas rætt till att gå i skola.



Fantastiska, modiga och jævlaranama tjejer! Stå upp och værlden står upp med er!!!








Girlpower førfan! Låt er inte krænkas!

1 kommentar: