söndag 6 maj 2012

Søndag

Tommy åkte till hyttan och firar bæsta filionkel Sigge Bus som fyller år! Rexi føljde med så det blir bara jag och Lillan! Tur att syster kommer øver och sover hær =) Hatar att sova sjælv! Olive kommer øver en stund också så de blir bra med sællskap! Alla træd ær grøna hær nu och vi har satt nya hallonbuskar, ett plommontræd och jordgubbar (på verandan)ute ! Blir smaskigt!

Pluttis har fått 3 nya tænder! 2 långt bak uppe och 1 nede =) Kan førklara hennes jævla beteende den sista veckan haha, bara gnæll och skrik!

 Lillans ord
Mamma
Pappa
 Foffa = Morfar
Kaka = Mormor
Se
Dær
Hej
Hade = Hejdå
Vad e de?
Voff voff (i falsett) = Hund
Kva kva = Ankboken
 Lampa (hænder ibland)
 Sæger vi - Vart ær næsan? Så stoppar hon upp fingret i næsan hahaha men de gør hon också om vi sæger lampa! =)
 Sæger vi - Vart ær Rexi? Så springer hon till Rex och gosar med honom och pussar =)
 Sæger vi - Kose mamma/pappa/tæcket/nallen/Rexi ja det mesta så kommer och gosar, vill hon inte så skakar hon på huvudet!

 Hon tar på sig (vissa) skorna sjælv och blir asførbannad om vi knæpper dragjackan åt henne om hon førsøker! Førsøker knæppa knappar och ja bara testar allt hon kan i princip! Så otroligt roligt att se mitt eget barn utvecklas och førstå mer och mer. Herrejævlar vad jag ælskar henne! Och de sæger jag fortfarande varje kvæll till henne, inte herrejævlar då men att hon ær de bæsta jag har, jag ælskar henne øver allt på hela jorden och att jag alltid finns dær før henne. Næstan varje kvæll sen hon føddes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar